Cases

Essentiële inzichten,
de basis voor groei

Fabulous Portrait Product

De uitdaging

Fabulous Portrait is een bedrijf waar creativiteit en ondernemerschap samenkomen. Om te kunnen anticiperen op het gedrag van hun klanten is het van belang dat de analytics tools van Fabulous portrait goed functioneren. In dit geval maakt de klant gebruik van Shopify in combinatie met Google Analytics om de acties van de websitebezoekers inzichtelijk te maken.

Google Analytics levert meer inzichtvolle data dan Shopify alleen.

Toen Google hun analytics tool upgrade vorig jaar, kwamen ze bij Fabulous Portrait voor een uitdaging te staan. Hoe meten we de eCommerce data van ons Shopify platform in Google Analytics 4? Met deze vraag kwam de klant naar ons.

Tag manager tracking tags

De aanpak

Na een grondige analyse van de geïmplementeerde tracking pixels op de website kwamen wij tot de conclusie dat er werk aan de winkel was. Door een voorgaande samenwerking met verschillende partijen waren er een groot aantal verschillende pixels geplaatst op de site waardoor er veel zaken, dubbel of juist niet getrackt werden.

Voor veelzijdige tracking mogelijkheden gaat onze voorkeur uit naar de implementatie van Google Tag Manager. Daarom hebben wij ervoor gekozen om alle tags te verwijderen en deze via Google Tag Manager te installeren. Dit is gemakkelijker te managen voor de klant en hierdoor is de website ook weer wat sneller.

De resultaten

Onze samenwerking heeft er toe geleid dat de eCommerce data nu goed gemeten wordt in Google Analytics 4. Tevens hebben we de conversie tracking in Google Ads geüpdatet zodat ook impressie-based conversies meetbaar zijn. Als laatste hebben we ook alle dubbele of oude tags verwijderd waardoor de snelheid van de site verbeterd is.

Met sterke fundamenten kan Fabulous Portrait vertrouwen op hun data en kunnen ze vooruit de cookieloze toekomst tegemoet. En wij zijn een tevreden klant rijker.

Jordy Sleebos Co-owner, Fabulous Portrait
5/5

“In de wereld van marketing en communicatie zijn er continue veranderingen in regelgeving en updates in applicaties. Freek van New North Digital heeft me geholpen met de overgang van Universal Analytics naar Google Analytics 4 (GA4). Zeer prettig contact en veel kennis van zaken. Ik had zelf nog instellingen in mijn back end fout staan en ook dat was snel opgemerkt en verholpen. Helemaal super!”

Let's talk

Heeft deze case jouw interesse gewerkt? Of ben je nieuwsgierig naar soortgelijke succesverhalen? Neem dan contact met ons op.

Momenteel nemen wij nog klanten aan

Freek en Ivo

Neem contact op