Kennisbank term

Wat is een CDP? Een korte definitie.

2 minuten leestijd

Een klantgegevensplatform (CDP) is een softwareplatform dat klantgegevens verzamelt, integreert en beheert vanuit meerdere bronnen in real-time.

Een CDP is ontworpen om een enkel, uitgebreid beeld te geven van elke klant, inclusief hun gedrag, voorkeuren en interacties met een bedrijf.

Deze informatie kan vervolgens worden gebruikt door bedrijven om hun marketing te personaliseren, de klantenervaring te verbeteren en groei te stimuleren.

CDPs worden steeds vaker gebruikt door bedrijven om hun klantgegevens te beheren en een concurrentievoordeel te verkrijgen op de markt.

Ze bieden een aantal voordelen, waaronder de mogelijkheid om klantgegevens te verzamelen en te beheren vanuit meerdere bronnen, data-kwaliteit te verbeteren en real-time inzichten te bieden in het gedrag van klanten.

Profielfoto Freek Kampen

Door Freek Kampen

Data & Analytics consultant en mede-eigenaar van New North Digital. Met een achtergrond in online advertising los ik tracking en data vraagstukken op voor ondernemers en agencies.

Op zoek naar groei? ▸ Set your New North ▸