Nieuwe klantgegevens (New Customer Data) in Google Ads verwijzen naar informatie waarmee gebruikers kunnen worden geïdentificeerd die nog niet eerder een conversie hebben gegenereerd (een aankoop hebben gedaan, zich hebben aangemeld, enzovoort) op jouw website. Deze gegevens kunnen voor twee doelen gebruikt worden:
- Campagnebiedingen: door nieuwe gebruikers te markeren, kunt u met Google Ads verschillende biedstrategieën voor hen instellen. Je kunt ervoor kiezen om hoger te bieden voor nieuwe klanten, zodat je prioriteit kunt geven aan het werven van nieuwe klanten.
- Campagnerapportage: nieuwe klantgegevens bieden inzicht in hoe jouw campagnes presteren, specifiek voor het aantrekken van nieuwe gebruikers. Hierdoor krijg je inzicht in welke campagnes het meest effectief zijn bij het werven van klanten.
Er zijn twee manieren om nieuwe klantgegevens te benutten in Google Ads:
-
Klantenmatchlijsten: upload een lijst met bestaande klanten en geef Google Ads de opdracht vergelijkbare gebruikers te targeten die nog geen conversie hebben gegenereerd.
- Doel voor acquisitie van nieuwe klanten: met deze doelinstelling binnen Google Ads kun je campagnes specifiek optimaliseren voor het werven van nieuwe klanten.