UTM Builder
Resultaat
Parameter specificaties
Parameter | Verplicht | Voorbeeld | Beschrijving |
---|---|---|---|
Campaign ID utm_id |
No |
abc.123 |
Used to identify which ads campaign this referral references. Use utm_id to identify a specific ads campaign. |
Campaign Source utm_source |
Yes |
|
Use utm_source to identify a search engine, newsletter name, or other source. |
Campaign Medium utm_medium |
Yes |
cpc |
Use utm_medium to identify a medium such as email or cost-per-click. |
Campaign Name utm_campaign |
No |
spring_sale |
Used for keyword analysis. Use utm_campaign to identify a specific product promotion or strategic campaign. |
Campaign Term utm_term |
No |
running+shoes |
Used for paid search. Use utm_term to note the keywords for this ad. |
Campaign Content utm_content |
No |
logolink |
Used for A/B testing and content-targeted ads. Use utm_content to differentiate ads or links that point to the same URL. |
Over UTM Tags
UTM-codes (Urchin Tracking Module) zijn ook bekend als UTM-parameters of tracking-tags omdat ze het mogelijk maken om de oorsprong van websiteverkeer in kaart te brengen. UTM-codes zijn stukjes text die je aan het einde van een URL plakt. Wanneer gebruikers op een link met UTM-tags klikken dan kan jouw analytics software – zoals Google Analytics – deze stukjes tekst verwerken. Zo kan je bijvoorbeeld eenvoudig inzichtelijk maken hoeveel mensen op een specifieke button in jouw nieuwsbrief klikken. UTM tags worden dan ook veel gebruikt voor e-mailmarketing, zoekmachine adverteren en social media adverteren.