Tracking migratie
van Magento naar Shopify
De uitdaging
From tree to tattoo: Jagua Henna beheert de gehele supply chain voor tijdelijke tattoo inkt. Henna artiesten van over de hele wereld zweren erbij.
Na een slechte ervaring met Magento stond een migratie naar Shopify op de planning. Tracking van hun Magento shop was altijd slecht en daarom was ook de gehele historie onbetrouwbaar.
Zonder betrouwbare data zijn campagnes kansloos
Dit alles viel samen met de overgang naar GA4 én de lancering van campagnes op verschillende performance kanalen.
Onze aanpak
Om Jagua Henna een vliegende start te geven hebben we server-side GTM opgezet met een custom datalayer. Door onze in-house kennis van Shopify kunnen wij dit geheel zelfstandig uitvoeren.
Daarnaast hebben wij de volgende zaken geïmplementeerd:
- GA4: om de prestaties van de marketingkanalen te analyseren
- Google Ads API: ter verbetering van de Google Ads campagnes
- Meta CAPI: ter verbetering van de Meta Ads campagnes
De resultaten
Na een korte periode van testen en optimaliseren kwamen alle events met de juiste parameters binnen. De focus lag hierbij op minimale discrepanties. Enkele weken na de implementatie waren de volgende verschillen zichtbaar:
- Slechts 4% verschil in conversies tussen Shopify en GA4
- 430% stijging van ROAS in Google Ads
- Meta advanced match score 10 van 10 (belangrijkste conversies)
Uiteindelijk was de klant dusdanig tevreden met het resultaat, dat we ook direct aan de slag konden voor Just Do Hue.
“De samenwerking met New North is ontzettend aan te raden. Zij beschikken over veel kennis op het gebied van online marketing en zijn op de hoogte van de laatste trends en updates. De persoonlijke aandacht zorgt ervoor dat zij altijd een oplossing op maat hebben, dit hebben wij als erg prettig ervaren. Kortom; veel kennis, goede communicatie en fijn contact. Helemaal top!”