Als Shopify apps
niet genoeg meten
De uitdaging
Kooduu is een lifestyle merk wat naar eigen zeggen “hygge” creert met hun Noors geinspireerde producten. Dit betekent dat alle producten perfect zijn voor elk sociaal evenement. Om de prestaties van hun marketing campagnes te meten gebruikte Kooduu een reeks aan standaard Shopify apps voor bijvoorbeeld GA4.
De Shopify Google Channel App meet geen events zoals remove from cart en refund.
De standaard Shopify apps zijn zeer gemakkelijk te implementeren maar er ontbreken veel belangrijke events. Daarbij zijn custom events ook niet meetbaar via deze apps. Daarom kwam Kooduu bij ons en besloten wij dat er een custom datalayer geimplementeerd moest worden.
De aanpak
Nadat Kooduu ons de benodigde toegangen verstrekt had, hebben wij de geïmplementeerde tracking codes geanalyseerd om er voor te zorgen dat er geen dubbele of overbodige zaken gemeten worden. Hierop gebaseerd hebben wij een overzicht gemaakt van de te implementeren events en parameters in een meetplan.
Toen zijn wij aan de slag gegaan met de custom datalayer implementatie. Hierbij hebben we alle events en parameters voor GA4, Google Ads en Meta Ads geïmplementeerd. Ook zaken als Enhanced conversions en Dynamic Retargeting zijn hierin meegenomen. Nadat we het geheel op de site geplaatst hebben, hebben we grondige test uitgevoerd om er zeker van te zijn dat er geen fouten ontstaan zijn.
De resultaten
Onze samenwerking heeft er toe geleid dat Kooduu nu uitgebreidere data ontvangt in GA4, Google Ads en Meta Ads. Dit stelt hen in staat om betere beslissingen te maken over waar zij hun marketing- budget en energie het beste kunnen investeren. Daarbij worden de algoritmen van Google en Meta ook beter gevoed zodat deze de advertentiecampagnes beter kunnen aansturen.
“Very nice collaboration with New North Digital. The knowledge, experience, expertise and personal approach of Freek & Ivo make the difference (certainly compared to other digital agencies).”