Efficiente tracking
voor 8 webshops
De uitdaging
Lebarashop is onderdeel van Lebara en wordt beheerd door Direct Business BV, onze klant. Zij klopten bij ons aan om gebruikers op 8 met elkaar verbonden domeinen te kunnen tracken.
Gebruikers tracken over meerdere domeinen? Dat kan met cross-domain tracking.
De kosten moesten laag blijven en de setup moest makkelijk te managen zijn voor in-house marketeers.
Onze aanpak
Door middel van gesprekken en een audit van de huidge opzet, hebben wij alle relevante events geinventariseerd. Dit vormt de basis voor een uitgebreide datalayer op elk van de sites, die we in samenwerking met de klant hebben geimplementeerd.
Door gebruik te maken van maar één virtuele server voor alle 8 sites hebben we maandelijkse kosten laag kunnen houden. Daarbij hebben wij GTM zo simpel mogelijk gehouden door maar 5 tags te gebruiken voor GA4, Google Ads, Meta CAPI, Linkedin CAPI en de Tiktok CAPI.
De resultaten
De customer journey over de verschillende sites is nu zichtbaar. Ook worden nu alle custom lead forms correct doorgemeten, zowel client-side als server-side. Dit biedt hen de juiste feedback voor performancekanalen en maakt de weg vrij voor nieuwe optimalisatie mogelijkheden.
- Gedetailleerde aankoop funnel in GA4, Meta & Google Ads
- Geen dubbele transacties meer in elk platform
- 9/10 Meta advanced match score voor de belangrijkste events
Uiteindelijk hebben wij het team van de klant voorzien van een uitgebreide implementatie training zodat zij het in het vervolg zelf kunnen implementeren.
“New North Digital heeft ons geholpen bij de implementatie van GA4 inclusief server side tracking. Daarnaast hebben zij ons geholpen bij de implementatie van de Meta conversions API. Het hele proces is naar tevredenheid verlopen en wij zullen dan ook zeker weer contact opnemen als we hulp nodig hebben bij Analytics gerelateerde zaken.”